Politist in Tara Soarelui Rasare

Acum doua zile o prietena a reusit performanta de a-si rataci cheia de la bicicleta. Pentru Romania, asta nu ar fi o mare tragedie insa in Japonia e ca si cum ai pierdut cheia de la masina, avand in vedere ca  bicicleta o folosesti zilnic de dimineata pana seara. Acum, biata bicicleta mai era si parcata prost in mijlocul orasului, in loc nepermis iar politia foarte amabila ne-a pus niste avertismente pe ele. Parcarea nu a fost neaparat o reminescenta a romanului de a nu respecta nici o regula, ci doar o doza de ignoranta. Nici pana azi nu stiu unde era semnul ala de interzis parcarea bicicletelor. Cel mai probabil continea si cativa Kangi pe care eu nu i-am vazut in viata mea.

Cautand noi cheia, ne-am trezit si cu doi politisti zambitori langa noi care ne-au intreban amabil care e problema si ne-au explicat politicos ca am lasat aiurea bicicletele. Spre norocul meu japoneza prietenei mele este mult superioara cunostintelor mele, asa ca am reusit sa le explicam situatia. Politistii dupa o portie buna de ras s-au oferit amabil sa ne gazduiasca bicicleta la sectia de politie pana a doua zi, cand am fi venit cu o cheie de rezerva. Acum imaginati-va ca in toata conversatia asta cu politia am auzit de vreo 10 ori va rog, ne pare rau sa auzim ca s-a intamplat asa ceva, cum va mai putem fi de folos, daca nu puteti veni maine bicicleta poate ramane si pana luni etc.  Aveam impresia ca sunt intr-un film suprarealist , intr-o societate alternativa. Politia sa nu urle, sa spuna te rog, sa te indrume si sa dea sfaturi folositoare?…

Povestea e departe de a se fi incheiat. A doua zi am venit bineinteles dupa bicicleta cu o alta cheie. La micuta sectie de politie nu era nimeni insa, politistii erau in patrula dupa cum spunea mesajul atarnat frumos pe usa. Neavand alta solutie am oprit un politist oarecare si i-am spus povestea bicicletei. Acesta zambind a luat frumos statia a sunat politistul responsabil cu sectia si ne-a spus ca vine in 5 minute. Politistul nostru a venit in 7 minute  motiv pentru care s-a scuzat de vreo doua ori si ne-a chemat inauntru. Trebuie sa precizez ca a venit numai pentru noi , pentru ca apoi a plecat din nou.  

Am asteptat noi putin intrebandu-ne pe unde o fi bicicleta. Noi am crezut evident ca e pe undeva pe afara in parcarea politiei. Ei bine, politia bagase bicicleta in sectia de politie intr-o camera alaturata birourilor. Am luat noi bicicleta am spus multumesc, ne pare rau etc si am dat sa plecam. Politistul insa ne-a oprit si ne-a explicat regulile folosirii bicicletei in Japonia. Bicicleta aici este considerata ca un vehicol si trebuie inregistrata la politie.  Nu trebuie sa te duci la politie , e suficient insa sa te duci la magazinul de unde ai luat-o si sa le ceri sa ti-o inregistreze . Acum noi stiam ceva , dar nu prea am dat atentie. In schimb ei peste noapte au verificat daca bicicleta este inregistrata pe numele prietenei mele si au descoperit ca avea alt propietar. L-au sunat pe acesta si au cerut confirmare ca bicicleta a fost vanduta altcuiva si nu e furata. Fostul propietar onest a confirmat ca a vandut bicicleta si asa au aflat cine este actualul propietar.

As fi vrut sa fac un studiu comparativ cu politia romana dar cred ca nu este cazul. Ar fi prea lipsit de realism . Pentru toata aceasta aventura in care am deranjat vreo 4 politisti de la treburile lor nu am platit nimic. Nici macar pentru evertizmentul de parcare interzisa. Nici un moment nu au cerut bani sau nu au urlat la noi ca i-am deranjat de la treburi mai importante.

Si toate astea pentru o bicicleta second hand.

Gata povestea ma duc la cursuri ca s-a facut 8 dimineata.

 

 

3 Răspunsuri to “Politist in Tara Soarelui Rasare”

  1. Wow. Seamana cu o aventura a unui coleg in nordul Italiei cand politia i-a oprit sa le spuna ca merg pe contrasens. Astia deja scosesera euroii sa dea mita cand politistul spune : Va rugam sa intoarceti aici, va facem noi coridor. Asta intreaba cat sa plateasca si primeste raspuns : Nimic, nu cunosteati regulile iar turistii trebuie oricum protejati.

  2. Alex Androne Says:

    Cu adevărat poveste suprarealistă! Mai că îmi vine să spun că nu cred. Aşa, cam ca …”Toma necredinciosul”! Asta pt ca la unii…se poate! La noi…nu! Dar un NU foarte apăsat.
    Am văzut o ştire la tv în seara asta. Un om are „plăcerea” să fie lovit de un poliţist cu motocicleta. care a pierdut controlul bolidului şi a intrat pe contrasens. Tiţi cei de faţă asta au declarat. Doar nu erau chiori în masă! Ei bine, Poliţia română („beei, infractorule periculos!”) l-a găsit vinovat pe bietul om ( păi cine l-a pus să stea în calea organului?) şi mai e şi bun de plată pentru motocicleta avariată. Na!
    Ca la noi….Păcat…

Lasă un răspuns

