Cu val sau fara val?

De ceva vreme acest lucru chinuie politica Turciei desi de la Ataturk in coace lucrurile ar fi trebuit sa fie clare. Acum de cand a castigat un partid pro-religios , pana la proba contrarie moderat, lucrurile au devewnit iar gri. Domnul presedinte a carui sotie poarta val a considerat ca e necesar reintroducerea dreptului de a purta val in Turcia in universitati. Nu vad eu cat de necesar era pentru economia Turciei acest lucru dar….

Acum omul si-a facut treaba. Se stia din start ca asta e linia lui politica, turcii l-au votat, armata a cam scrasnit din dinti dar azis sa incerce, pana aici nici o problema. Acum armata si-a revenit si deja considera ca partidul reprezinta o amenintare pentru statul laic si cauta nod in papura pentru a interzice partidul de guvernamant prin intermediul justitiei si al procurorilor. Problema lor.

Aberant este ca UE isi da din nou cu stangul in dreptul declarand ca aceasta actiune ar fi ilegala si ca problemele se rezolva in Parlament nu la tribunal. Bun, ce se vor face aparatorii democratiei in momentul cand de la reintroducerea valului vor mai aparea mici, mari modificari in legile Turciei? Cum ar fi inmultirea scolilor religioase, poate o politie speciala pentru a vedea daca femeile sunt imbracate decent etc? Nu prea inteleg eu de unde ardoarea asta de a apara un partid turcesc care in principiu se cam indeparteaza de valorile europene. Apoi este absolut hilar sa sustii ca problema valului tine de drepturile omului in Turcia da in Franta tine de asa vrem noi si cu asta basta. Apoi care scoli in Europa angajeaza femei cu hijab respectiv acoperite din cap pana in picioare? Nu stiu foarte multe , stiu cateva insa care au desfacut contracte de munca pe tema asta.

Habar nu am cu e mai bine sa te imbraci. Personal prefer sa-mi aleg tinuta da nu pot sa intru in casa omului si sa-mi impun ideile mele vestimentare si valorile mele. Am auzit pe langa explicatia religioasa ca ar fi pentru protectia femeilor. Asta intradevar mi se pare stupid. Adica barbatul e un fel de animal care daca vede un carliont de femeie vrea sa sara pe ea? Atunci problema sta in eradicarea sursei pericolului.🙂

3 Răspunsuri to “Cu val sau fara val?”

  1. Dreptul de a purta val va fi urmat cumva de dreptul de a purta mitraliera in numele credintei ?

  2. Uite ca mi-ai amintit de cazul unei tipe musulmane care venise la arhitectura intr-un schimb cu studentii straini. Socul atator fete dezvelite a fost destul de mare pentru ea.

  3. Acum eu am trait toata viata in Romania si mai a inca socuri🙂 Asta imi place la Japonia accepta toti nebunii planetei si nu mai polemizeaza ca europenii. cu val fara val in Dieta japoneza nu o sa gasesti niciodata pe post de subiect. Am vazut studente aici negre din cap pana in picioare, altele doar cu hijab dar si musulmani care beau , fumeaza i nu au nici un stres ca se supara Dumnezeu. Culmea acestia respecta cu strictete Ramadanul si alte sarbatori musulmane.

    M-am amuzat totusi cand ceva europeni au vazut o egipteanca fara hijab si in pantaloni si au zis cum tu nu te imbraci ca musulmancele? Respunsul a fost ceva de genul „asa e mai practic altfel sunt o egipteanca tipica”.
    Zilele astea am realizat poate mai puternic ca deobicei, ca ni se vand o multime de stereotipuri pe post de adevar indiscutabil iar noi le inghitim ca atare. Oamenii nu sunt nici pe departe, Mailat, Ben Laden, ori ori un oarecare Mustafa teroristul.

Lasă un răspuns

