Cautandu-mi sinele prin scientologie

Zilele astea am dezvoltat o pasiune, scientologia. Ma duc eu frumusel pe net si descarc niste carti care ar fi trebuit sa fie inspirationale si ma apuc constiincios sa citesc ca sa-mi descopar eul ascuns printre rufele pe care inca nu le-am bagat in masina de spalat. Citesc, citesc si minune… nu ma luminez in schimb am o criza de ras. Dupa ce am citit cartile am ajuns la cateva concluzii.

1. Mare e gradina Domnului si multi nebuni sar gardul, dar asta e frumusetea vietii. Toti suntem unici De pilda nu as fi avut ocazia sa citesc aceste carti revelatoare pentru sinele meu.

2. Scientologia nu este nu stiu ce cult secret care vrea sa distruga ordinea globala. O fi pentru cei cu un IQ de minus 75 din moment ce crezi revelatoare cartile unui autor de romane SF de mana a doua. Scientologia a fost pusa pe picioare de un nene L. Ron Hubbard autor prolific de romane SF de citit in tren. Daca tot vreti sa credeti in extrateresti va recomand Asimov care intradevar este genial si foarte multe lucruri scrise de el pot fi considerate previziuni. Asimov insa a fost fizician si tot ce a scris are la baza si teorii stintifice. E drept poate fi periculoasa, pentru ca are o capacitate destul de mare de manipulare, iar lumea e compusa in general din foarte multi cu un IQ de masa.

3 Scientologia poate prinde in anumite societati insa este construita pe structura americanului care viseaza bani. In esenta ii promite sa-si elibereze spiritul ca sa faca cat mai multe muilioane si sa aiba o cariera de succes. Apoi trec la o teorie fantastica asupra esentei fiintei umane pe care badea Gheorghe nu ar intelege-o nici in 100 de ani si in final mai degraba l-ar lua in furca pe scientolog zicand ca face misto de el. La noi au prins religii simpliste in genere care nu-ti necesita neuronii prea tare. Scientologia este destul de elitista a se vedea membrii ei contribuabili de la varf. Nu vorbesc despre cei marunti de la baza fascinati de filmele lui Tom Cruise.

4 Scientologia este o masina de bani si buna de facut un studiu de marketing si de brand daca vreti pe ea. Da, este o afacere de succes. Si-a stabilit publicul tinta printre cei cu bani pentru ca iluminarea nu e for free ci pe dolari. Nu o sa-i gasiti printre homless.

5 Nu este o religie fara Dumnezeu asa cum zice preotul la biserica. Cred intr-o fiinta suprema. De fapt nici o religie nu poate fi fara Dumnezeu pentru ca nici un om nu e ateu crede in ceva il defineste pe Dumnezeu intr-un anume fel. Da, mi-a placut Eliade si ii dau dreptate. Doar ca, teoriile despre Dumnezeu sunt unele mai SF decat altele. Asta este foarte fantasy. Al doilea Dumnezeu pe acolo par sa fie banii.

6 Scientologia nu e nimic nou sub soare, amesteca precepte crestine, cu cele orientale cu carti de dezvoltare personale, panteism si pur si simplu literatura SF. Omul e fiinta nemuritoare(numit de ei Tetan) insa a uitat ca este nemuritoare si este dependent de trupul sau si de materie. Se reincarneaza la infinit fiind astfel sclavul materiei. Prin intelepciune se poate elibera, care intelepciune se obtine cititnd cartile scientologice. Vi se pare ceva nou cu exceptia faptului ca ati descoperit ca sunteti tetani?

7 Scientologia merge la oamenii carora le e frica de moarte, de suferinta si de insucces si nu stiu cum sa-si invinga aceste temeri. Merge la cei care s-au simtit la un moment dat diferiti si izolati. Tom Cruise e un exemplu. Nu am talente de psiholog insa in copilarie faptul ca era dislexic si ca a fost catalogat gresit de altfel ca avand deficiente intelectuale l-a marcat mai tarziu. De aici ura pentru psihologi si pentru cei care i-au spus ca nu o sa reuseasca. Dislexia este o boala care numai tampit nu te face din contra, o mare parte dintre dislexici au o inteligenta peste medie. Daca ar veni cineva la voi si v-ar spune ca sunteti in fapt unici si nemuritori nu l-ati crede? E extrem de tentanta aceasta premisa atat pentru multimea de tampiti de acolo dar si pentru cei care nu sunt deloc prosti dar au nevoie de recunoastere. La urma urmei oricat de destept ai fi este o dorinta umana.

8. Stati linistiti nu o sa ader prea curand am ce face cu banii mei si nevoile mele sunt diferite pe moment. (Poate nu sunt tetan???). Gata ma intorc la Asimov. Pacat ca nu s-a gandit sa puna si el bazele unei religii ar fi cucerit pamantul…. Concluzia mea este ca sunt fara speranta nu am reusit inca sa-mi regasesc sinele.

9 Parerea mea: Luati de cititi despre orice religie/cult/secta nu conteaza cat de abstracta si absurda vi se spune ca este. Si simplu fapt ca va dati seama ca nu aveti ce cauta pe acolo va ajuta. Ignoranta este mai grava si cand o sa intalniti unul capabil sa va suceasca mintele nu o sa stiti ce sa faceti. Ignoranta aduce dupa sine si intoleranta care este la fel de absurda.
Personal dorm bine si langa un frate scientolog si langa unul ateu. I simply don’t care.

Tom Cruise in filmul vietii. Cum sa fii bun scientolog

Lasă un răspuns

