Diavolul dansand pe ruinele Irakului

Photo Sharing and Video Hosting at Photobucket
Pentru prima oara in viata am simtit ca parca am facut un pact cu diavolul. Poate ne merge asa rau pentru ca tot ce am obtinut a fost pe suferinta altora. Pretul primirii noastre in NATO a fost plimbarea in Irak. Oare a meritat? Zilele astea am citit cateva dintre blogurile irakienilor. Trebuie sa recunosc ca BBC-ul a fost primul cu ideea de a prezenta ce cred si simt irakienii despre tara lor si catastrofa la care suntem partasi si noi.
Am tradus cateva pasaje si am sa pun linkuri catre blogurile lor pentru cei mai interesati:
Oare americanii citesc si altceva decat Comics Book?…. E drept ca si noi suntem preocupati de noile episoade Elodia…

Riverbend (femeie sunni care traieste in Bagdad)

„Marele zid al segregatiei….

Care este zidul pe care actualul govern irakian il construieste (cu suportul si sub indrumarea americana). Este un zid care intentioneaza sa separe ceea ce azi este considerate cea mai larga zona sunita din Bagdad- sa nu spuna nimeni ca americanii nu au construt si ei ceva… Cateodata ma intreb daca asa au inceput lagarele de concentrare in Europa. Guvernul nazist a spus”oh, uite o sa-i protejam pe evrei cu acest zid micut aici- va fi dificil pentru oameni sa intre in zona speciala si sa-i raneasca!” Si, deasemenea va fi dificil sa iasa…..”

„ Zidul vine ca un ultim efort in continua divizare a societatii irakiene. Promovarea si incurajarea razboiului civil nu pare sa fie de ajuns.Irakienii s-au dovedit mai tenaci si mai toleranti decat liderii lor mulahi, aiatolahi si liderii de la Vichy. Este timpul pentru America sa divida si sa cucereasca realmente- ca Berlinul inainte ca zidul sa cada si Palestina azi. Astfel pot continua sa-i izgineasca pe Sunni din zonele Shia si pe Shia din zonele Sunni.
Imi amintesc Bagdadul inainte de razboi cand se putea trai oriunde. Nu stiam ce sunt vecinii nostri. Nu ne interesa. Nimeni nu intreba de religie sau secte. „

„Haosul si lipsa echipamentelor de baza duce la ingroparea oamenilor fara ca acestia sa mai ajunga la morga sau la spital. In timpul atacurilor americane in orase ca Samarra sau Fallujah, victimele erau ingropate in gradini sau in morminte comune pe stadioane. ….Nu stim nici macar o singura familie irakiana care sa nu fi vazut moartea unei rude de gradul I sau II in ultimii trei ani.”

Raghda Zaid(15 ani)

“ As vrea sa pot face ceva”. O propozitie pe care mi-am repetat-o de multe ori zilele astea. …As vrea ca cineva sa-mi spuna ce pot face pentru a salva ce a mai ramas din Irak. Mi-am parasit casa, camera, pisicile si nu mai stiu nimic. Cand am plecat nu am luat totul cu noi pentru ca era imposibil, casa si tot ce e in ea este o comoara. A fost construita acum 35 de ani, si acum va fi jefuita doar pentru ca este nelocuita si nu mai este nimeni sa o protejeze.”

Intrati pe blogul ei si o sa vedeti cum arata un terorist periculos in conceptie americana.

Sa-mi spuneti cum se poate castiga un raboi impotriva celui care nu se teme de moarte:

Healing Iraq,
27 de ani din Bagdad. Studiaza jurnalismul in New York

“Razbunarile tribale sunt la ordinea zilei decand a inceput razboiul. Povestea lui Amar poate parea neobisnuita pe scala ambitiilor- o suta de oameni pentru fratele lui- dar astfel de crime sunt comune. O parte din avantul insurgentilor isi are sorginte in primavara lui 2003, cand trupele americane au impuscat in Fallujah 17 protestatari, iar rudele acestora au cautat razbunare omorand americani. In familiile tribale se obisnuieste adesea ca matriarhul sa incurajeze vendeta, asa cum mama lui Amar a facut….. Cant am intrebat-o daca vrea razbunare pentru moartea fiului ei, s-a ridicat de pe scaun, s-a apropiat si m-a sarutat pe frunte. “Da, vreau razbunare”. “Sunt mama, si mi-am pierdut fiul pentru nimic”. Um Jafaar a continuat sa-mi spuna cum a luat parti din corpurile victimelor lui Amar, l-a impaturit intr-o carpa, la mormantul lui, in orasul sfant Najaf, si le-a ingropat acolo….Am intrebat-o cati oameni Mahdi a omorat Amar. “Nu stiu 18 poate 20?” Dar inca ma doare inima. Chiar daca o sa-I omoram pe toti, nu voi avea pace” a spus”

Ce guvern sustin americanii in Irak:
Chikitita (27 ani, Bagdad)

„Wassan Talib, 31 de ani, Zainab Fadhil, 25 de ani, and Liqa Omar Muhammad, 26 de ani, vor fi executate in Irak, sub acuzatia de “ofense aduse binelui public” din partea unui guvern care nu poate sa ofere oamenilor electricitate si umple strazile cu cadavre. Toate sunt in inchisoarea Al-Kadhimiya. Au copii mici langa ele. Fetita de un an a lui Liqa s-a nascut in inchisoare. Toate femeile neaga acuzatiile pentru care vor fi spanzurate. ”

Nu stiu cum erau inainte dar ….stiu cum sunt acum

Photo Sharing and Video Hosting at Photobucket

Viitorul?

Lasă un răspuns

