Anime si cultura pop japoneza

Nu vreau sa fac o analiza filozofica a fenomenului care a cuprins de altfel o mare parte din planeta. Vreau sa va dau doar cateva idei daca doriti o infuzie de cultura pop japoneza cand va saturati sa urmariti grila de programe romaneasca plina de…nimic. Eu zic ca merita chiar daca ati trecut de varsta desenelor animate. De altfel genul nu se adreseaza numai celor sub 18 ani.
Din ce am vazut eu si mi-a placut nu neaparat intr-o ordine a valorii:
Photo Sharing and Video Hosting at Photobucket

Pincess Mononoke(film)- animatie frumoasa si o poveste scrisa bine. Razboiul dintre civilizatie/ progres si natura este un subiect actual. Defapt in tot filmul nu exista personaje negative sau pozitive pure ci poate doar convigeri puternice despre ce inseamna viata si cum trebuie traita.

Photo Sharing and Video Hosting at Photobucket

Rurouni Kenshin(OVA)- o poveste captivate despre samurai, datorie si onoare. Nu prea mai au valoare azi dar pentru cei care mai viseaza ca mine… Daca va plac cele 4 episoade puteti trece la serie care este mult mai lunga insa nu cred ca o sa va plictisiti. ( You tube si veoh sunt o sursa buna de anime-uri pentru ca ma indoiesc ca veti gasi prin magazinele romanesti)

Photo Sharing and Video Hosting at Photobucket

Grave of the Fireflies(film)- Chiar si cei care nu apreciaza anime-ul se vor indragosti de filmul asta. Povestea urmareste doi frati- un baiat si sora lui mai mica-in lupta lor pentru supravietuire dupa ce mama lor este victima bombardamentelor asupra orasului Tokio. Razboiul asa cum este el, cand gloria si orgoliile dispar sub focul bombelor si nu lasa in urma decat foame, suferinta si sperante desarte. Finalul este tragic dar reflecta relitatea. Am aflat de curand ca exista si un film insa nu cred ca as putea sa mai vad o data povestea fara o cantitate impresionanta de batiste….

Photo Sharing and Video Hosting at Photobucket

Final Fantasy VII – Advent Children- probabil ca este printre cele mai cunoscute anime-uri avand in vedere popularitatea jocurilor. Totusi pentru cei care nu l-au urmarit inca merita. Chiar daca nu ati urmarit celelalte filme sau nu aveti idee de jocuri povestea poate fi un stand alone fara prea mari probleme. Animatia este excelenta povestea insa sufera la capitolul complexitate. Oricum pune mai multe probleme decat filmele Made in USA.

Atat pentru inceput

4 Răspunsuri to “Anime si cultura pop japoneza”

  1. Foarte multe din dramele (seriale) si filmele artistice de la ei sunt preluate dupa aceleasi manga care au avut mare succes, dar abordarea cinematografica lasa de dorit in fata scenelor animate. Putine sunt filmele care, preluate din manga, sa ajunga sau sa intreaca procentul de popularitate ale mangai. Prima data cand m-am certat cu sotul ca eu vroiam sa vad un film bun,iar el un film de anime, unde eu ii explicam ca nu mai sunt copil sa ma uit la anime-uri,iar el imi explica de fapt ca filmul care vroiam eu sa-l vad e preluat dupa un alt anime… pana la urma am inregistrat cel care vroiam eu sa-l vad pe video,si i-am dat castig de cauza. Finalul,super bun anime!!

  2. Eu am promis o astfel de analiza, psihologica si detaliata. Din pacate am promis-o in mai 2007 si n-am mai reusit sa o termin. Aveam si otaku destui, dar n-am avut timp si poate nici tragere de inima😦

  3. Din pacate si eu am zis ca o sa dezvolt sectiunea, dar nu prea am avut timp. Am sa incerc sa fac asta din Japonia in momentul in care voi lua un calculator. Asta daca summitul NATO nu o sa-mi inchida aeroportul sau o sa anuleze zborurile. Cine stie ce le trece prin minte. Numai noi suntem asa de stresati.

  4. Ca bloguri refereinta de studenti plecati in japonia poti lua blogul Odeenei din blogrollul meu (cel public, pentru ca la cel privat au putini oameni acces) :

Lasă un răspuns

